Acaba el termini per sol·licitar assistència per incidències vinculades a la TDT
11 feb 2025
El 28 de febrer, finalitzarà definitivament el termini per sol·licitar les actuacions gratuïtes, per part dels usuaris de la TDT, per les possibles afectacions ocasionades pels nodes de 4G i 5G.
Els operadors de telefonia mòbil ja estan oferint serveis de 4G i 5G. El desplegament d’aquests serveis es realitza sobre les freqüències de 700 i 800 Mhz que abans utilitzava la TyDT. Per aquesta raó es poden veure afectades les recepcions de senyal de TDT, sobretot en edificis comunitaris.
Per evitar les interferències, les emissions de TDT van canviant de freqüència en diferents fases. Cada cop que hi ha canvis en aquestes freqüències hi ha canals que deixen de veure’s. A vegades només cal resintonitzar la recepció de canals TDT de l’aparell de TV. Altres vegades potser cal fer alguna modificació a l’antena de l’edifici. En la majoria dels casos, el cost d’aquesta modificació està subvencionat.
Per gestionar totes les incidències relacionades amb la recepció TDT hi ha un organisme encarregat de gestionar aquestes. Es diu Llega700 i el telèfon d’atenció directe als usuaris afectats és: 900 833 999. A la seva web www.llega700.es podeu consultar tots els detalls.