Begur aprova el projecte per a la construcció d’un itinerari de vianants a la carretera entre Esclanyà i el Pou d’en Canyol
18 des 2024
L’Ajuntament de Begur busca millorar la seguretat viària i afavorir la mobilitat activa i sostenible amb una inversió de més d’1,4 milions d’euros provinent dels fons europeus.
L’Ajuntament de Begur ha aprovat el projecte constructiu d’un itinerari de vianants a la carretera GIP-6531, entre Esclanyà i el Pou d’en Canyol. Aquesta via, de 2,5 km, s’emmarca en el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència finançat per la Unió Europea mitjançant el programa Next Generation EU. La iniciativa, que compta amb un pressupost total d’1.474.910,71 euros, té com a objectiu millorar la seguretat dels vianants en aquest tram de la carretera, una via clau per a la connexió entre Begur i Esclanyà.
La mesura arriba després de diverses sessions de treball amb la Diputació de Girona, institució titular de la carretera. L’alcaldessa de Begur, Maite Selva, destaca la importància d’aquest projecte, que representa un pas important en la millora de la seguretat viària i en la promoció de la mobilitat sostenible. “Gràcies al finançament de la Unió Europea, podem portar a terme projectes que milloren la qualitat de vida dels ciutadans i afavoreixen la transició ecològica del municipi”, ha explicat Selva. “Aquesta via no només millorarà la seguretat de vianants, sinó que també contribuirà a la sostenibilitat i a la connexió de Begur amb Esclanyà”.
La Diputació de Girona va emetre un informe favorable a l’execució del projecte, subjecte a certes condicions, com la reposició de la senyalització vertical i la protecció dels talussos de la carretera que podrien veure’s afectats per les obres. També es va establir la necessitat de garantir el drenatge adequat de l’aigua a la via.
El següent pas serà la fixació de les indemnitzacions per als propietaris afectats, així com l’obertura de l’expedient per determinar el preu just dels béns i drets expropiats. L’Ajuntament de Begur s’ha compromès a comunicar als afectats les condicions de l’expropiació i a cercar un acord amistós amb aquells que vulguin vendre els seus béns per a l’execució de les obres.
El projecte també preveu la construcció d’un segon tram de l’itinerari, en aquest cas de 400 metres, a la mateixa carretera GIP-6531, des del Pou d’en Canyol fins al Mas Rostei. Aquesta segona fase del projecte permetrà continuar el traçat de la via fins a Residencial Begur.