Begur incrementa els controls per garantir el bon funcionament del sistema de recollida de residus
17 ago 2023
S’ha detectat un augment de l’ús de les àrees d’emergència aquest estiu, quan el model principal (i d’èxit) és la recollida porta a porta.
L’Ajuntament de Begur vetllarà pel bon funcionament del sistema de recollida de residus al municipi, augmentant els controls d’accés a les àrees d’emergència. El consistori ha detectat que aquest estiu s’està fent un mal ús d’aquests espais per abocar-hi residus, atès que el model principal és la recollida porta a porta. Això pot ser a causa de l’augment de visitants que fan estances duradores al municipi i no respecten la normativa.
D’aquesta manera, es monitoraran les dades mitjançant l’ús de les targetes d’accés amb les dades d’ús dels cubells de recollida porta a porta amb xip. D’aquesta manera es tindrà el coneixement d’aquells usuaris que estan incomplint la norma. El regidor de Medi Ambient, Jordi Gonzàlez, ho ha explicat d’aquesta manera: “Volem recordar que les àrees d’emergència són d’ús extraordinari i puntual i que el sistema ordinari és el porta a porta. Ara que els nostres visitants s’instal·len diverses setmanes a casa nostra els recordem des de l’àrea de Medi Ambient que l’ordenança municipal de Residus obliga a utilitzar el sistema de recollida porta a porta minimitzant al màxim l’ús d’aquests espais”.
Un model d’èxit
Segons les dades oficials de l’Agència de Residus de Catalunya el nivell de recollida selectiva del municipi de Begur de l’any 2022 va ser del 71,04 %, essent un dels municipis turístics de Catalunya amb els nivells més elevats; concretament 23,76 punts per sobre de la mitjana catalana. L’èxit d’aquestes dades és el resultat de les polítiques que s’han aplicat en els darrers anys en matèria de gestió de residus.
Per tal de fer front a l’elevada generació de residus des de l’Ajuntament es disposa del màxim nombre d’efectius per tal de gestionar aquest servei. Per a la temporada següent s’estan estudiant noves mesures per tal de millorar el servei, com ara l’increment de flotes i personal, l’aplicació d’una taxa justa, la implementació de noves tecnologies i/o mesures coercitives per garantir el compliment de l’ordenança.