Begur obté novament el distintiu de qualitat turística SICTED
29 jul 2020
El reconeixement demostra un cop més el compromís de l’Ajuntament per la qualitat i la millora contínua dels serveis turístics oferts.
El Consell Comarcal del Baix Empordà ha reconegut un any més la vàlua de tots els serveis i recursos vinculats al turisme de Begur, que es consolida com un dels emplaçaments de referència i com una destinació de primer ordre per a totes les persones que visiten la comarca al llarg de l’any.
El municipi va ser un dels grans protagonistes aquest passat dimecres 22 de juliol en l’acte de lliurament dels distintius de qualitat turística a 63 empreses i entitats adherides al Pla de Qualitat Turística en Destinació (SICTED). La trobada va tenir lloc al Club Nàutic de l’Estartit, i en l’acte d’entrega dels reconeixements hi va ser present el regidor de Turisme de l’Ajuntament de Begur, Eugeni Pibernat.
Enguany, el Consell Comarcal del Baix Empordà ha renovat el distintiu de qualitat turística SICTED a l’Oficina de Turisme de Begur; mentre que a nivell local, aquest 2020 també disposen del SICTED tres negocis begurencs: l’Hostal Sa Rascassa, l’agència AVI i l’empresa SB Creacions.
Eugeni Pibernat, regidor de Turisme, posa en valor aquest reconeixement i assegura que “distintius com aquest, com el de Vila Marinera o la marca Q de qualitat turística, són un premi al treball realitzat al llarg dels anys, una oportunitat única per a seguir posicionant-nos com una de les destinacions turístiques més importants del nostre país, i una motivació per a potenciar la qualitat, la sostenibilitat i la transversalitat de la nostra oferta turística els 365 dies de l’any”.
L’objectiu de les distincions SICTED és oferir el millor servei amb les millors garanties, tot perseguint la millora contínua i promovent un nivell bàsic de qualitat per a tots els serveis i recursos vinculats al turisme del Baix Empordà. Les empreses, serveis i institucions distingides pel Pla de Qualitat Turística en Destinació SICTED són anualment avaluades i renoven el seu compromís de qualitat per mitjà del compliment d’un conjunt de bones pràctiques que afecten, entre d’altres, a la gestió de les persones, l’atenció i tracte amb el client, la comunicació dels serveis, la venda de productes, la relació de proveïdors, el manteniment de les instal·lacions o la gestió mediambiental sostenible.
Aquest pla de qualitat es basa en el Sistema Integral de Calidad Turística Española en Destino (SICTED), promogut per la Secretaría de Estado de Turismo i la Federación Española de Municipios y Provincias. El SICTED s’implanta actualment a 190 destinacions de l’Estat espanyol amb més de 13.000 empreses adherides i/o distingides.