Begur participa en la mobilització per reclamar carreteres més segures al Baix Ter

04 ago 2026

Els regidors Jordi Carreras i Manel Vallès van representar l’Ajuntament en la protesta convocada per la plataforma Prou Excuses.

L’Ajuntament de Begur va participar aquest diumenge en la mobilització convocada per la plataforma Prou Excuses – Carreteres Segures al Baix Ter per reclamar actuacions que permetin millorar la seguretat de la xarxa viària del territori. Els regidors Jordi Carreras, regidor d’Obres i Manteniment, i Manel Vallès, regidor de Participació Ciutadana, hi van assistir en representació del consistori begurenc.

La manifestació va començar a dos quarts de deu del matí a la rotonda de Serra de Daró i va aplegar prop de 400 persones. Veïns i veïnes, ciclistes, una vintena de tractors i representants institucionals de diferents municipis van recórrer un tram de la carretera GI-643 fins a Mar Bahí, en direcció a Gualta, per reclamar millores en unes vies que registren un volum important de desplaçaments.

La participació de Begur en la mobilització dona continuïtat al posicionament expressat pel municipi el passat mes d’abril, quan el Ple de l’Ajuntament va aprovar una moció per reclamar a la Generalitat actuacions urgents, un pla concret d’inversions i un calendari d’execució per adequar les carreteres del Baix Ter.

El regidor d’Obres i Manteniment, Jordi Carreras, assenyala la necessitat que les reivindicacions del territori es tradueixin en actuacions concretes ja que “des de Begur compartim aquesta demanda perquè parlem de carreteres que formen part de la mobilitat quotidiana de moltes persones del nostre municipi i del conjunt del Baix Empordà. Cal que els compromisos anunciats es concretin en obres, inversions i terminis que permetin avançar cap a una xarxa viària més segura”.

Una reivindicació compartida pel territori

Les mancances de la xarxa viària del Baix Ter són una reivindicació que els municipis de la zona plantegen des de fa anys. Alguns trams presenten carreteres estretes, manca de vorals o deficiències estructurals, en un context en què conviuen vehicles particulars, trànsit agrícola i pesant, bicicletes i una elevada mobilitat vinculada també a l’activitat turística.

En aquest sentit, el regidor de Participació Ciutadana, Manel Vallès, posa en valor la mobilització ciutadana i la implicació dels municipis perquè “aquesta mobilització demostra que estem davant d’una preocupació compartida per la ciutadania i pels ajuntaments del territori. És important que els municipis mantinguem aquesta reivindicació conjunta i que la ciutadania pugui fer sentir la seva veu davant una problemàtica que afecta directament la mobilitat i la seguretat del dia a dia”.

La Generalitat ha anunciat un programa d’actuacions valorat en més de 50 milions d’euros per als pròxims anys, amb una desena d’intervencions previstes en diferents vies del Baix Ter, entre les quals les GI-631, GI-633, GI-634, C-31, GI-641, GI-642, GI-643 i C-252.

Begur ja va reclamar terminis i inversions concretes

La moció aprovada pel Ple de Begur el passat mes d’abril dona suport al manifest de la plataforma Prou Excuses i reclama a la Generalitat un programa específic per millorar i adequar les carreteres del Baix Ter a les necessitats actuals del territori.

Entre altres qüestions, l’acord municipal demana establir un calendari clar d’execució, amb terminis i inversions definides, i prioritzar els trams amb més sinistralitat i mancances estructurals, especialment als eixos GI-643, GI-641, C-31 i les seves connexions.

El text també planteja la creació d’una comissió de seguiment amb representants de la Generalitat, els ajuntaments afectats i la plataforma Prou Excuses per fer seguiment dels compromisos adquirits i de l’execució de les actuacions previstes.

La presència de l’Ajuntament de Begur a la mobilització se suma als acords adoptats pel Ple municipal i a les accions dels diferents municipis del Baix Ter per reclamar millores en unes carreteres que tenen un paper destacat en els desplaçaments quotidians de la zona.

 


Categories: Ajuntament