Èxit de la jornada sobre màrqueting digital per als negocis locals de Begur
19 des 2024
Es va oferir una formació dinàmica i enfocada en casos pràctics.
El 16 de desembre, l’Ajuntament de Begur va organitzar una jornada formativa sobre màrqueting digital dirigida a potenciar els negocis locals. La sessió, que va tenir lloc a la Sala de plens, va comptar amb la participació de 20 persones de Begur i la comarca, que van aprofitar l’oportunitat per aprendre noves estratègies digitals i millorar les seves habilitats per adaptar-se als canvis del mercat.
La formació, impartida per Pere Marta, expert en màrqueting digital de Mentors i Formadors, va ser molt dinàmica i participativa. Durant la jornada, es van tractar temes fonamentals com la gestió del temps, l’estratègia de xarxes socials, i la gestió de la clientela. Les persones assistents també van tenir l’oportunitat de treballar en un cas pràctic, aplicant els coneixements adquirits en situacions reals.
Un dels punts clau va ser la creació d’una estratègia de màrqueting digital, amb consells pràctics sobre com millorar la presència a la web i a les xarxes socials, analitzar la competència, i utilitzar eines digitals com ‘apps’ de màrqueting que ajuden a optimitzar la gestió diària. Es va posar èmfasi en la importància de definir una marca clara, amb eslògans i logotips que connectin amb el client potencial, i de crear una oferta definida per atreure el públic adequat, conegut com a ‘buyer-persona’.
A més, es va destacar la necessitat de pensar en l’experiència del client, conèixer què és el que no cal fer per atraure clients que no són els propis, i com gestionar adequadament el temps per centrar-se en les accions més efectives. L’activitat va ser molt ben rebuda per tots els participants, i es va convertir en una excel·lent oportunitat per intercanviar idees i establir col·laboracions entre els negocis locals.
Respecte de la jornada, el regidor de Promoció Econòmica, Andreu Peñalver, explica: “Aquest tipus de formacions són essencials per dotar els nostres negocis de les eines necessàries per afrontar els reptes del mercat actual i fer-los més competitius en l’entorn digital. Ens satisfà molt veure la bona resposta que tenen, l’entusiasme i la participació activa dels assistents.”
Aquesta formació està inclosa dins del projecte “Begur, Costa Brava: reforç del sector comercial per un destí turístic més accessible, digital i sostenible”, actuació número 14, “Formación en gestión de herramientas tecnológicas y marketing digital”, dins la categoria de despesa “Formación y sensibilización” del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència – finançat pels fons Next Generation EU.