L’Ajuntament actua a les àrees d’emergència per evitar conductes incíviques

16 jul 2020

S’instal·laran càmeres de videovigilància i caldrà una targeta d’identificació per accedir-hi.

L’actual equip de govern ha detectat que les àrees d’emergència (AE) s’han convertit des de fa molt temps en punts d’abocaments incontrolats. En aquest sentit, l’Ajuntament aposta per que les AE esdevinguin un espai endreçat, amb un accés controlat, amb llum i vigilància.

Així, durant el passat hivern la Regidoria de Medi Ambient va realitzar un projecte i va treballar en els pressupostos i partides pressupostàries necessàries per a redimensionar les AE i adequar-les tot habilitant un nova il·luminació, un control d’accés mitjançant una targeta d’identificació, i videovigilància.

Pere Feliu, regidor de Medi Ambient, explica que “ens hem trobat amb la Covid-19 i es porta un retràs proporcional a l’estat d’emergència. Per sort l’àrea de brigada, i un cop acabades les platges, estan posant tots els seus esforços per donar una empenta ràpida i important a aquestes àrees”. Pere Feliu, a més, afegeix que “les actuacions que l’Ajuntament farà a les àrees d’emergència serviran per tenir més control i pressionar als incívics que fan mal ús de les mateixes. Entre tots hem de mirar d’educar aquesta minoria d’incívics”.

Les actuacions es fan a totes les àrees d’emergència, amb l’excepció de l’AE situada a les antigues carpes, ja que el terreny on està ubicada aquesta AE no és municipal i el consistori no té permisos per a actuar-hi. Per tot plegat, l’Ajuntament està buscant un altre emplaçament on reubicar aquesta AE, que podria ser la zona del camp de futbol prèvia autorització del Bisbat.

Mentrestant, l’àrea d’emergència de Sa Riera ha canviat la seva ubicació i s’ha col·locat al carrer de la Riera, on hi era anteriorment. Aquesta modificació de l’emplaçament respon al fet que el terreny on estava situada no era de titularitat municipal, al fet que la riera es trobava just al costat, i al fet que l’AE estava situada en un espai molt allunyat de la població.

Pel que fa a la possible àrea d’emergència d’Esclanyà, el consistori està a l’espera de la constitució del Consell Municipal d’Esclanyà per tal que aquest decideixi si es necessita una àrea d’emergència i en quina ubicació es requereix.

Finalment, des del passat 1 de juliol, i per a un període de dos mesos, dos agents cívics informen els veïns, veïnes i visitants que accedeixen a les àrees d’emergència amb l’objectiu de seguir millorant la gestió dels residus que es generen arreu del municipi.

Pere Feliu, regidor de Medi Ambient, assegura queel sistema de recollida de residus a Begur és el sistema de porta a porta. I aquest sistema té l’aprovació de moltíssimes persones, que així ens ho han manifestat. Les àrees d’emergència, en canvi, només tenen una funció: servir en cas de necessitat i no com a abocador incontrolat de residus”.


Categories: Medi Ambient
Imprimir
Comparteix: Share on FacebookTweet about this on TwitterEmail this to someone