L’Ajuntament invertirà 270.000€ en millorar l’asfaltat de carrers

22 feb 2022

L’inici de l’actuació s’ha endarrerit sobre el calendari previst a causa de la inacció i l’incompliment de les obligacions del contracte de l’empresa adjudicatària de l’obra.

A partir del pròxim mes de setembre l’Ajuntament de Begur és previst que comenci a executar les obres de reparació del ferm asfàltic dels vials públics del municipi; una actuació prevista i pressupostada per l’any 2021 -per un import de 150.000€-, però que ha patit un endarreriment sobre el calendari previst aliè a la voluntat del consistori i que ha estat provocat per la inacció i l’incompliment de les obligacions del contracte de l’empresa adjudicatària de l’obra.

L’Ajuntament obrirà pròximament un nou concurs públic per a la licitació d’aquests treballs. A més, per tal de resoldre aquest perjudici no desitjat i actuar en benefici dels veïns i veïnes l’Ajuntament també ampliarà en aquesta nova licitació tant la partida pressupostària destinada (fins als 270.000€) com el nombre d’espais de millora. Així, augmentarà el nombre de carrers sobre els quals s’actuarà i s’afegiran treballs de flonjalls i arrels d’arbres.

Maite Selva, alcaldessa de Begur, explica que “lamento que per causes alienes a l’Ajuntament no s’hagi pogut fer encara una actuació tan urgent i necessària pel nostre municipi i que se n’hagin vist afectats els veïns i veïnes. Com a consistori ja teníem planificada l’actuació perquè finalitzés abans d’aquest estiu, però ens hem topat amb la inacció i l’incompliment de l’empresa adjudicatària”.

Antecedents

El passat mes de febrer del 2021 l’Ajuntament de Begur va aprovar una partida pressupostària de 150.000€ per a l’execució dels treballs de reparació del ferm asfàltic de diferents vials del municipi. I posteriorment, durant el mes d’abril, el consistori va preparar la memòria justificativa per al concurs de licitació de les obres.

El 15 de juny del 2021 la Junta de Govern Local va donar llum verda a l’obertura de la convocatòria del procés de licitació; i el 14 de setembre, en Junta de Govern Local, es va fer l’adjudicació del contracte -al qual hi van optar quatre concursants- en favor de l’empresa Salvador Serra, S.A.

A partir d’aquella data, i amb el contracte ja signat, es va acordar amb l’empresa adjudicatària començar les obres durant l’octubre de 2021, tal com establia l’acord. Amb tot, les obres no van arribar a iniciar-se i l’empresa contractista en va justificar la demora per la impossibilitat de dur a terme les obres mantenint els preus unitaris del contracte. Aquesta inacció de l’empresa, per tant, va suposar un doble incompliment d’una obligació essencial en el contracte.

Així, d’acord amb l’article 197 de la LCSP, l’execució del contracte s’ha de realitzar a risc i ventura del contractista, sempre que no incorri en una de les causes de força major que prescriu l’article 239 de la mateixa llei.

En aquest sentit, l’Ajuntament entén que la demora en l’execució és directament imputable al contractista per manca de diligència en el càlcul dels preus ofertats i per no assumir el risc i ventura del contracte, tal com estableix llei. Davant l’incompliment d’aquestes obligacions contractuals, el consistori podrà confiscar l’import de la garantia definitiva dipositada pel contractista.


Categories: Urbanisme