Nova zona de càrrega de vehicles elèctrics al Polígon la Riera d’Esclanyà

29 gen 2025

El municipi fa un nou pas cap a la sostenibilitat amb la posada en marxa d’aquest servei, mentre s’espera la connexió dels carregadors del Sot d’en Ferrer.

Després de mesos de gestions administratives i d’actuacions per part de la companyia distribuïdora d’energia, ja està plenament operativa la zona de càrrega de vehicles elèctrics al Polígon la Riera d’Esclanyà. Aquesta nova infraestructura ha superat la inspecció de la OCA, l’organisme encarregat de certificar la correcta instal·lació dels equipaments, i es converteix en un nou servei de gran valor tant per a les empreses ubicades al polígon com per a la resta de la ciutadania.

El regidor de Noves Tecnologies de Begur, Manel Vallès, ha destacat la importància d’aquesta actuació: “Amb aquesta nova zona de càrrega, fem un pas més qualitatiu al nostre polígon industrial i contribuïm a fer més sostenibles les empreses que hi operen. És un pas que reforça el compromís de Begur amb la transició energètica”.

Paral·lelament, l’Ajuntament també està pendent de la connexió dels carregadors instal·lats al Sot d’en Ferrer, un procés que acumula retard, però que, segons Vallès, es preveu que es completi en els pròxims dies: “Aquest nou punt al Sot d’en Ferrer dotarà l’aparcament del centre de la vila d’un espai específic per a vehicles elèctrics i oferirà més opcions als ciutadans”.

Cal recordar que Begur ja compta amb zones de càrrega de vehicles elèctrics al Pàrquing dels Indians i a la rotonda de la cruïlla de Sa Riera, les quals també van necessitar mesos de gestions per a la seva connexió. “Des de l’Ajuntament hem instat en tot moment la companyia elèctrica a accelerar els tràmits i l’execució de les connexions, tant en aquestes primeres instal·lacions com en les actuals, però no sempre ha sigut possible fer-ho en els ‘timings’ previstos”, afegeix Vallès.

 


Categories: Noves Tecnologies