Relaciona’t digitalment amb l’Ajuntament a través de l’idCAT Mòbil

21 oct 2019

L’idCAT Mòbil és la forma més segura, fàcil i àgil d’identificar-se a l’hora de fer la majoria de tràmits amb les administracions catalanes des de qualsevol dispositiu mòbil. 

La Regidoria de Noves Tecnologies de l’Ajuntament de Begur ofereix la possibilitat a tots els veïns i veïnes de demanar un certificat digital idCAT Mòbil, proporcionat pel Consorci d’Administració Oberta de Catalunya. Amb els certificats idCAT, tots els ciutadans poden autenticar-se a qualsevol portal web de l’administració pública que requereixi l’ús de certificat digital personal, com és el cas de la Seu Electrònica de l’Ajuntament de Begur, on podreu realitzar molts tràmits en línia.

Què és l’idCAT Mòbil?

El nou sistema gratuït d’identificació i signatura basat en el lliurament d’un codi d’un sol ús al telèfon mòbil, que forma part del servei d’identitat digital de Catalunya (idCAT) que les administracions catalanes ofereixen a la ciutadania.

Quins són els seus avantatges?

  1. Permet identificar-se i signar des de qualsevol mòbil, tauleta o ordinador
  2. No cal recordar cap contrasenya ni PIN
  3. No requereix la instal·lació de cap mena de programari
  4. No requereix cap lector de targetes
  5. És un sistema segur i no caduca pel transcurs del temps
  6. És gratuït

 

Com funciona?

En cada gestió o tràmit on es demani la identificació i es mostri l’opció IdCAT Mòbil, caldrà que la seleccioneu. Tot seguit, rebreu un codi al vostre telèfon mòbil (el que heu autoritzat en el registre previ de les vostres dades de contacte). Haureu d’introduir el codi per tal que es pugui verificar la vostra identitat.

Com obtenir-lo per Internet?

El procés de registre en línia és accessible des de l’adreça https://idcatmobil.seu.cat, o a través del web de l’Ajuntament de Begur.  L’enllaç dona accés a la pantalla d’identitats del CAOC, on la ciutadania es pot donar d’alta al servei idCAT Mòbil utilitzant un altre certificat digital, o bé sense aquesta certificació.

Per accedir a l’alta sense certificat, l’usuari haurà d’acreditar la seva identitat aportant el número i la data de caducitat del DNI, la data de naixement i el codi de barres del revers de la Targeta Sanitària Individual (TSI) que lliura CatSalut.

En la pantalla següent, haurà de proporcionar el telèfon mòbil, a efectes d’identificació i gestió d’avisos, així com el correu electrònic i el codi postal. Posteriorment, s’enviarà una contrasenya d’un sol ús al mòbil, que s’haurà d’introduir per finalitzar l’alta al registre.

Les persones que es registrin en línia i sense certificat rebran una carta que els informarà de l’alta en el fitxer Seu electrònica. Es trametrà en el domicili en què constin al padró. Aquesta és una mesura addicional per garantir la no suplantació.

En canvi, per a les persones que no tinguin la nacionalitat espanyola, és obligatori efectuar el registre presencial en una de les oficines d’atenció ciutadana de la Generalitat de Catalunya. A Girona, aquesta es troba a la plaça de Pompeu Fabra (1, Edifici de Santa Caterina).

 

 


Imprimir
Comparteix: Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someone