L’Ajuntament de Begur gestiona les platges d’acord amb els sistemes de gestó de qualitat UNE-ISO 13009
Platges públiques
Totes les platges del Municipi de Begur són de titularitat pública
Platges i cales de Begur
Persones amb mobilitat reduïda i/o discapacitat física. Servei de bany per persones amb mobilitat reduïda
A les platges del Racó, Sa Riera, Sa Tuna i Aiguablava, existeix un servei de bany per persones amb mobilitat reduïda. Les persones que ho requereixin poden sol·licitar a Creu Roja l'accés segur o bany assistit a qualsevol de les 4 mitjançant trucada a 678530639 (Creu Roja).
Polítiques i objectius de qualitat
Les actuacions diàries que es desenvolupen en tots els àmbits de la gestió de les platges de Begur que entren a l’abast d’aquest sistema, es fonamenten en la millora contínua del recurs natural, amb la finalitat d’oferir als usuaris de les platges els màxims nivells de qualitat, i d’apropar-se i donar un servei adient al ciutadà.
Aconseguir aquests nivells farà que els usuaris escullin les nostres platges pel gaudi de la temporada de bany.
És per aquest motiu que l’Ajuntament de Begur ha posat en funcionament, des de l’any 2011, un sistema de gestió de qualitat, d’acord amb la norma UNE/ISO 13009 de Platges, a les platges de Sa Riera, Platja del Racó i Aiguablava; des del 2022 s'ha incorporat al sistema la platja de Sa Tuna.
El compromís de l’Ajuntament es basa en la millora contínua a tots els nivells, és a dir, en la modernització de les infraestructures, en la millora de la gestió interna i en la professionalització dels recursos humans.
Els nivells de qualitat es tradueixen en un servei adequat a cadascun dels usuaris de les platges, en funció de les seves necessitats i expectatives, amb l’objectiu d’aconseguir un alt grau de satisfacció dels usuaris i en conseqüència, la fidelització dels mateixos.
Pel bon funcionament i bona gestió del recurs, és molt important la relació i col·laboració entre totes les unitats i processos implicats en la gestió de les platges. El clima que aquests vincles creen contribueix a que els usuaris se sentin còmodes i gaudeixin de la seva estada.
Per tal que cadascun dels components de la gestió de les platges funcioni correctament i s’arribi als nivells desitjats, s’ha de continuar treballant en la consolidació del Sistema de Gestió de la Qualitat.
Per poder aconseguir aquests resultats, l’entitat gestora de les platges de Begur revisa anualment la seva Política de qualitat, que ha d’haver estat difosa i comunicada a tots els agents implicats en el sistema, tant als treballadors com als usuaris, proveïdors i empreses concessionàries.
Quadre d'objectius 2022
ÀMBIT |
OBJECTIU |
INDICADOR |
Direcció |
Recollir 10 enquestes (PAPER i QR) al dia durant la temporada de platges |
Nombre d'enquestes |
Direcció |
Obtenir mínm puntuació de 3,5 en la mitjana de puntuació de l'enquesta |
Puntuacions |
Direcció |
Transformació digital a platja de sa tuna mantenir l'index de reputació on line a google i tripadvisor |
Puntuacions dels dos portals |
Direcció |
Transformació digital a platja d'aiguablava mantenir l'index de reputació on line a google i tripadvisor |
Puntuacions dels dos portals |
Direcció |
transformació digital a Sa Riera mantenir l'index de reputació on line a google i tripadvisor |
Puntuacions dels dos portals |
Direcció |
transformació digital a Platja del Racó mantenir l'index de reputació on line a google i tripadvisor |
puntuació d'un portal |
Direcció |
Reduir el temps de resolució de les incidències generades a través de comunicacions dels usuaris |
compliment de termini |
Manteniment |
Reduir el nombre d'incidències relacionades amb les instal·lacions de serveis a les platges |
Nombre d'incidències |
Neteja |
Establir el límit crític d'alarma en 10 incidències generals relacionades amb la neteja |
Nombre d'incidències |
Direcció |
aconseguir que el 100% dels concessionaris realitzin les seves campanyes en matèria de sostenibilitat |
Percentatge |
Neteja i desinfecció |
Mantenir l'índex de seguretat en les platges de Begur en la mateixa puntuació que 2021 |
Puntuació enquesta |
Direcció |
No tenir queixes sobre la neteja dels espais contigus a la platja i la duna i zona d'herbàcies |
Nombre de queixes |
Direcció |
Augmentar el nombre d'usuaris en bus-platges |
Nombre d'usuaris |
Què opines de les nostres platges ?
La recollida de queixes i suggeriments es considera una eina fonamental per tal d’aconseguir la millora del sistema de gestió de la qualitat. L’oficina de turisme disposa d’un sistema que permet recollir de forma escrita tots els suggeriments, queixes, etc., que manifesta el públic que ens visita. En el cas que un usuari formuli una queixa o suggeriment a algun membre del personal de les platges, aquest haurà de transmetre el comentari al coordinador de platges per tal de gestionar-ho i donar una solució. Vostè pot accedir als formularis d'opinió clicant sobre l'enllaç.
Mapa de senderisme i platges de Begur
Panell d'informació de platges incloses en el sistema de gestió de qualitat UNE-ISO 13009
Els panells d'informació localitzats a les platges, ofereixen informació sobre el codi de conducta i bones pràctiques ambientals, un mapa general de Begur amb la localització de totes les platges, un mapa de la platja amb tots els serveis i la seva localització, el calendari de la temporada de bany així com informació sobre la seguretat a la platja i telèfons d'interès.
Platja del Racó
Platja de Sa Riera
Platja de Sa Tuna
Platja d'Aiguablava